Tisdag

Hej på er! Gad... Har så ont just nu så jag knappt kan skriva, inte roligt alls. Har varit borta sen i fredags, så började jag storstäda när jag kom hem imorse. Bra idé? Nej... Dammsugade varenda liten vrå, torkade alla hörn med trasa, dammtorkade med mopp för att sedan torka golven också, så det luktar gott. Inte nog med det fick jag idiot-ryck och möblerade om sovrummet och flyttade ut datorn till vardagsrummet. Har så fin utsikt från vardagsrummet, så ville hellre ha datorn här. Men som sagt... Ont gör det nu. Jag är ju så jävla envis när jag sätter igång med något. Dammsuga är verkligen något av det svåraste jag har med värken i kroppen. Måste ha med rörelserna man gör eller liknande. Får så fruktansvärt ont! Känns som om någon slår mig med en slägga på musklerna så fort man rör armarna fram och tillbaka. Och magen gör så ont så jag inte kan ta ordentligt andetag. Som sagt är jag jävligt envis, tur är det! Hur som helst är det klart nu.

Har inte ringt min läkare än angående mina svimmningsattacker. Jag orkar inte hålla på och träffa fler läkare alltså. Varför kan inte en enda ha hand om allting istället för 8 olika? Min läkare på endokrin vill att jag röntgar nacken och huvudet, men hon kan inte skriva en remiss för det måste min läkare på vårdcentralen göra... Och vem vill gå til vårdcentralen? Inte jag! =)

Ska jag gnälla mer? NEJ! Känner bara att jag måste skriva av mig någonstans om sånthär. Jag är sån som aldrig pratar om mina problem. Folk tror aldrig att jag är sjuk, för jag har ett extreeeemt pokerface som alla läkare säger. Jag är alltid glad, skrattar mycket och leker som tusan. Det är alltid lika jobbigt när människor som inte känner mig frågar vad jag arbeter med... "Ehm, jo. Jag har inte kunnat arbeta i hela mitt liv." Dom tror bara man är lat eller ett psykfall, och jag blir lika frustrerad varje gång. Jag är inte hemma för mitt eget höga nöjes skull precis. Dom enda jag gnäller till är mamma och mormor. Och bloggen då. Det är skönt att skriva av sig, här är man ändå rätt anonym förutom folk som vet vem man är.
 
På tal om något helt annat drömde jag något jättekonstigt... Jag drömde att Michael Jackson återuppstod som vampyr. Hm? Jag med min livliga fantasi! :)

Åh, blev så besviken igår. Dom visar ju gamla Big Brother säsonger på TV400. Jag som är gammal Big Brother-fantast är ju hyperglad! En ny säsong började igår... Och vilken är det? 2003 när Linda Rosing är med... Dom har ju redan visat den? Varför igen? Det var lite knepigt. Dom började med den, sen visade dom säsong 2002, och nu 2003 IGEN? Kunde dom inte visat allra första... Eller från 2004. Hoppas iallafall ryktena stämmer, att det kommer en ny säsong Big Brother i vår på TV4. Hihi :)

Väntar med spänning på 2 posters jag beställde från discshop för 2 veckor sedan... Dom lurade mig dock, bastards! Hehe. Det stod att mer än 50 fanns hemma när jag beställde dom. När 8 dagar gått så ringer jag till dom. "Nej, dom finns inte inne. Dom kommer om en vecka." Jahopp... Hade jag inte väldigt gärna velat ha dom, hade jag makulerat beställningen. Men vill ha dom i vardagsrummet, är lite tomt på väggarna här. Min 300-planch hänger uppe dock.



Och det är dessa två jag väntar på:

 


Vill ordna till ett mysigt filmrum. Vardagsrummet är så vitt och tråkigt nu...Skulle lätt måla om till svart fondvägg, men så dumt eftersom jag antagligen inte kommer bo här längre än 1 år. Fler musikplancher ska upp i sovrummet också. Jag tycker verkligen plancher med rätt ram är SÅ mycket snyggare än tavlor... Blir mycket mer liv i rummen!

Nu får det vara nog :) Kram hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0