En Topp 5-lista...

...av de låtar som snurrar mest i skallen på mig just nu. Musik betyder så sjukt mycket för mig. Musik är och kommer alltid förbli den bästa medicinen mot allt.

Hur som helst... :)


Nr 05:

65daysofstatic - Retreat, Retreat.
Såg dessa killar live i Stockholm en mörk vinternatt då de var förband till The Cure. Visst hade man hört Retreat, Retreat lite halvt och tyckt det lät helt ok. Men när det var live blev det en hel annan sak. Den enbart instrumentala musiken berör mig på något sätt, blir totalt avslappnad när jag hör denna låt, så den ska gott och väl vara med här!



Nr 04:

Kent - På Drift?.
Denna fantastiska låt släppte kent vid jul, så alla som ville kunde ladda ner den gratis från deras hemsida. Väldigt fin låt... (Killen/tjejen som gjort videon ska ha stor eloge... Coolt gjort! Alltså INTE någon musikvideo, utan ett fan som gjort.)



Nr 03:

Kings Of Leon - Closer.
Ett band jag ganska nyligen fick upp ögonen för. Det är något speciellt med musiken och sångarens röst samt de enkla texterna som gör att jag älskar dom. Den här låten är underbar... Säger inte mer. :)
 


Nr 02:

Green Day - Homecoming.
Big time, favoritbandet någonsin. Låten är fantastisk, deras framträdande är jämt suveränt och låtarna positiva men säger ändå något viktigt. Bästa låten på hela American Idiot-albumet.



Nr 01:

Kings Of Leon - Use Somebody.
KOL igen... Den här låten får mig att stört-tjuta. Samma sak här som med Closer. Den enkla texten och hans röst känns så jävla äkta. Sjunga den här låten medans man diskar/städar/vad-man-nu-gör och ta i från tårna är bra terapi... ;) Så fucking underbart att höra ett band låta så pass bra live som detta band gör. Många som tror att dom kör playback, men inget fusk här inte!



Nu ska jag slänga på mig hörlurarna! =)

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0