Kärlek?

Wow.. Ett till ganska onödigt inlägg direkt efter ett annat. Men detta inlägg passade inte alls ihop med det jag skrev för 5 minuter sedan, så det blev ett nytt inlägg! (Inlägg, inlägg, inlägg...)

Iallafall. Lyssnade på lite musik. Så kom världens finaste kärlekslåt... Love You 'till The End med The Pogues. Och då kom jag självklart att tänka på den enda kärleksfilmen som enligt mig är kärlek. P.S I Love You. Den är djup, extremt rolig och så underbar. Allt på en gång. Inte sådär larviga och förutsägbara som andra s.k kärlekskomedier. Denna har något att säga. Boken är skriven av en 21-årig tjej, som sedan blev en film med Gerard Butler (min absoluta favoritskådis genom tiderna, han är fruktansvärt skicklig. Roligt att han äntligen börjar slå igenom "på riktigt"!) och Hillary Swank (en annan personlig favorit). Hillary spelar Holly, och Gerry spelar.. Eh, ja just det. Gerry i filmen med. Holly och Gerry älskade varandra villkorslöst och dom gifter sig ganska snart. Allt är perfekt, tills Gerry plötsligt dör pga en hjärntumör. Filmen handlar om hur Gerry planerat för Holly hur hon ska kunna ta sig vidare i livet genom att hon får ett brev varje månad av "honom" med instruktioner på vad hon ska göra... Medverkande är även Lisa Kudrow, Gina Gershon och Kathy Bates. Ett MÅSTE att se, kan verkligen rekommendera den! :) Jag som inte gillar sånt strunt annars... Men som sagt: Denna är djup och känns äkta.

Här kommer en liten video någon person gjort på YouTube med låten som säger allt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh tack, ska jag checka in! Haha Martin-Sköldpadda. Ser fram emot att träffa honom. Åh måste se PS-filmen ju. DU! Barnhemmet har ju kommit ut på DVD nu, så vi kan ju hyra den ifall det inte funkar att ladda ner den. Scaaary. Kramis

2008-11-30 @ 19:00:21
URL: http://sandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0