Hmm

Jag har problem hörrni. Har sån jäkla beslutsångest...

I lördags köpte jag en superbra hundbur till Armani. Jag har haft så himla dåligt samvete under hans valptid för att jag haft honom LÖS i bilen. Det är ju rent vansinne!! Har haft honom i en mjuk korg och en filt på golvet dock. Men ändå.. Hundar ska INTE vara helt lösa i bilar. Usch.

Vi har stora problem med Lilleman (ena nakenhunden) för han har nån form av klaustrofobi. Sätter man honom i en bur i bilen fradgar han och hyperventilerar till han inte får nån luft. Han blev skrämd av sin uppfödare när han var valp.. Hon slängde in honom i en bur med 3-4 andra nakenhundar och for iväg med honom på förbannade hundutställningar. Blåögd som man var, trodde man att ALLA ställde ut sina hundar.. Herregud, vad mycket mer man vet idag. Iallafall så har Lilleman sen dess varit livrädd för att åka bur i bilar. Inomhus har man kunnat träna honom, så på nätterna är det tvärtom. Han älskar att ligga i sin bur och sova, men så fort det handlar om bilen, det går bara inte! Vi har provat med hundbälte och liknande, men så fort han känner sig fast, får han panik. Så han ligger i en korg.. Han ligger åtminstone ner som tur är..

Hur som helst så köpte jag den där hundburen. Perfekt storlek för Armani, eller för att ha båda nakenfisarna i! Perfekt form! 90x70x60. Kan öppnas både på kortsidan och långsidan. FÖR ENDAST 598:- spänn! Det är sjukt billigt för en hundbur!! Den är dock ej krocksäker.. Så tar jag hem den, plockar ihop den. Och hundarna går in och lägger sig direkt. Allt känns superduper! Så nästa dag.. När vi ska provåka, träna valpen att åka i bur i bilen.. Så går in burjäkeln in i bilen... Hur man än vände och vred, så gick det bara inte. Både morsan och jag stod länge och svor över va fan vi inte hade kombi för, haha. (Har en halvkombi, som det går att packa in så jäkla mycket mer i än dom nyaste kombibilarna, konstigt nog.) Vi började direkt diskutera i ren ilska om vi skulle byta bil, IGEN! Morsan köpte sig en ny för knappt 2 år sen. Men snabbt kom vi på att va ska vi köpa en ny bil för, bara för att inte buren går in? Det var ganska patetiskt... :)
 
Iallafall! Jag åkte till en annan djuraffär och kollade in en krocksäker bur för 3000:- jag har kollat in förut. MEN (Nu börjar jag som Tony i det hemska programmet Let¨s Dance). 3000:- är jäkligt mycket pengar för lilla mig som är sjukskriven i minst 2 år... Men sen samtidigt vet man att såna kostnader tillkommer när man har hund. Och det gäller min hunds säkerhet. Så egentligen är det inget att snacka om ens. Men hur jag än kommer försöka sätta fast den krocksäkra buren i morsan halvkombi, kommer det inte bli bra.. Så för tillfället ska jag sätta upp ett galler till bakluckan så han kan ha sin korg och ligga där iallafall.. Usch, jag får så jäkla dåligt samvete.. Men så får det bli sålänge.

Frågan är nu om jag ska behålla buren jag redan köpt och ha här hemma, och som en bur att ta med sig. (Går att vika ihop.) Det är ju skitbra om man är hos nån som är hundrädd, eller om man åker på utflykter. (Ställa buren i bakluckan, går ju inte att stänga dock.. Men att ha honom i nånting.)

OH! Detta går att diskutera fram och tillbaka i all evighet.. Jag måste verkligen tänka, tänka, tänka.

Ett annat alternativ är att lära valpen att ha bilbälte. Syrran har det till sin amstaff, och det är verkligen superbra för henne. Men Armani har en så annorlunda kroppsform mot "vanliga" hundar. Det sa han i djuraffären också, att det är helt sjukt varför det aldrig finns kläder och liknande till vinthundar. Man måste special-beställa. Nu fick jag dock ett jätte-jättebra täcke till honom av grannen, som hade köpt ett täcke till sin lilla Cavalier King Charles-spaniel valp.. Och hon drunkade i det, men det var perfekt för Armani. Haha :) Hon har för övrigt haft en Greyhound. Fasen, vad jag vill ha en Greyhound till Armani. Men det får bli i framtiden!

Syrrans amstaff på farmor och farfars tomt! Är hon söt eller är hon söt?!
Älskar amstaffisar. Underbara hundar!
image94



Nu börjar Guldbagge-galan eller vad fasen det heter! Hihi :) Sluta skriva, Andréa!!

Puss o kram, vattenkran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0