Heath Ledger är död

image95

image105

Jag blev helt chockad när jag gick in för att läsa lite nyheter på CNN.se. Jag stirrade på rubriken i en minut, och jag kan inte förstå att det är sant... 


Från Aftonbladet
:

Skådespelaren Heath Ledger har hittats död i en lägenhet på Manhattan i New York, uppger CNN.

Han blev 28 år.

Det finns inga misstankar om brott i samband med dödsfallet.

Det var Ledgers hushållerska som hittade skådespelarens livlös kropp.
Han skulle få massage men svarade inte när man knackade på dörren till hans sovrum.
När hushållerskan öppnade dörren låg Legder livlös i sängen. När alla upplivningsförsök misslyckades ringde de efter ambulans.

Enligt poliskällor finns inga misstänkar om brott i samband med dödsfallet och enbart Ledger och hushållerskan ska ha varit i lägenheten. 
Någon dödsorsak är ännu inte känd, men enligt både Sky News ska sömntabletter ha hittats i närheten av sängen. Enligt Paul Brown, talesman för New York-polisen, utreds händelsen som ett drogrelaterat dödsfall.  Enlit samma källa ska Ledgers kropp obduceras i morgon. Sedan dödsfallet blev känt har en stor folkmassa samlats utanför lägenheten där skådespelarens kropp hittades.



Hur ska man någonsin kunna titta på någon av hans filmer efter detta chock-besked? Man gråter ju tillräckligt i Brokeback Mountain. A Knight's Tale, Casanova, The Patriot. Och såklart 10 Orsaker Att Hata Dig. Det är i princip den enda tonårsfilmen jag kan se, tack vare hans grymma skådespelarinsats. Han gjorde något extra i sina roller. Bröderna Grimm med Matt Damon och Peter Stormare. Han sprudlar av bus och glädje i den filmen. Det kommer aldrig bli likadant att se nån av dessa filmer igen.

image97 image98
image96 


Jag vet inte vad jag ska säga...
image101 R.I.P Heath.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0