Finished!

Nu har jag städat huset. Hoppas ingen vaknade av dammsugaren och mina svordomar, tihi :)

Jag vet inte varför.. Men det går SÅ mycket effektivare för mig att städa natt-tid, mot dag-tid. Jag är en zombie på dagen, och en Jim Carrey vs. Robin Williams vs. Adam Sandler vs. Gerard Butler  vs. Tré Cool vs. Donkey (Shrek) vs. Roadrunner vs Hitta Nemo-Dory vs.... (Eh. Nu kommer jag inte på mer stirriga filurer) nattetid.

Hur som helst! Let's move ooon..

Uuuh, lilleman ska till farbror veterinär imorgon.. Inte min lille puppy, utan den andra lilleman. Bomullstoppsen. Han har kliat sig jättemycket i *host, host* arslet ett par dagar. Så igår, när vi vart ute sista nattsvängen satte han sig på en stol och slicka, slicka, slicka som en galning.. Det var illrött, och det bara RANN ut kornigt, grojjsigt, vidrigt var från ett, vad jag trodde, sår. Eeeeek. Jag klappade på honom och gav honom sin nalle som han direkt tog och gick o la sig i sin korg och såg jätte-ynklig ut.. Jag ringde självklart direkt till Lina, som kan allt (djursjukvårdare).

Jag: -LINA! DET RINNER UT VAR UR ARSLET PÅ LILLEMAN!
Lina: -Jaha.. UR, eller bredvid?
Jag: - Eh.. Bredvid. Typ. En halv centimeter snett neråt. Ungefär..
Lina: -Nää, stackarn. Analsäcks-inflammation. Och det har spruckit åt fel håll.. Det är inte så skönt.. Antibiotika.

Så, så enkelt var det.. Jag är glad att det inte är jag som ska vara i samma rum som honom när analsäckarna ska tömmas.. Usch.. Måste köpa en ny nalle åt honom till han kommer hem. En liten. Han gillar små, fluffiga saker. Helst en kanin eller liknande.

Lilleman med sin lilla gris...
image73

image74



Han är en så typisk "tant-hund". Gullig-tittar-under-lugg-och-ser-jätte-oskyldig-ut-hund som sitter i fönstret och är dö-sur när hans mamma inte är hemma. Plutten...

Nu tänkte jag värma mig en kopp thé och sätta mig i soffan och kolla på tv ett tag.
Har bloggat TVÅ gånger idag! Wow! :)









See ya!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha du har ju missat RUDOLF!!
Stackars plutten som mår dåligt då :( Hoppas han blir bra snart! Hare och kanin! Kram

2008-01-16 @ 10:34:01
URL: http://sandraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0