Rubrik, rubrik, rubrik.

I helgen var jag, mammis, pappis och pappis bästa vän och hälsade på mammis äldsta vovves uppfödare. (Krånglig mening där.) Det var riktigt roligt, då Chip blir 15 år nästa gång vi har inte setts på många år! Det är hans absolut första nakenhund, så  han är speciell även för honom. Han är faktiskt en av de första nakenhundarna i sverige. En av de absolut första. Så man kan alltid säga att man var först nu när dom har blivit så omåttligt populära! Fast det är klart, det är en helt underbar sällskapshund som gillar att arbeta (oftast) så den passar de flesta!

Hur som helst så åkte vi dit.. Och han hade inte lite hundar. 5 nakenhundar + 2 valpar. Sen 2 afghaner varav 1 är 5 månader. Sicken liten fluffboll :) Var lite nyfiken på den då min lilla Armani också är vinthund, man blir lite vinthundsfreak. Dock måste jag säga att just Afghan inte är någon favorit hos mig, alldeles för håriga... Skulle inte klara av att borsta den pälsen 2 kanske 3 gånger om dagen. Men valpen var ju för underbar.. SÅ sprallig, precis som vinthundsbebisar ska vara! Manny tyckte dock att den vuxna var lite FÖR stor... Men den lilla var precis i rätt storlek.

 


Sen efteråt åkte vi till min bror och hans flickvän och firade dom på sina födelsedagar då dom fyller åt med bara 1 veckas mellanrum. Där blev det pusskalas för Manny. Alla älskar Armani =) Iallafall de hundvana! Och speciellt min brors flickvän!

Inte mycket mer att uppdatera om just nu. Sitter och väntar på att min kod från Webhallen ska komma så jag kan spela World Of Warcraft igen. Den skulle komma på mailen inom en timme, så hoppas den gör det!

Tre till bilder:

Lilleman ser lite förnärmad ut i min brors knä.
-Nämen fy.. Tar du kort på mig? Jag som inte har fixat frillan ännu...



Chip & Armani myser i sängen en kall vinterkväll.


Armani har hittat ett kryp! Skitspännande! Den rör ju på sig! :)


Byes!

Kommentarer
Postat av: Maria med Puzzel och Baariq

Hej, -vad kul att du lämnat en kommentar på min hemsida och att få se bilder på Nimbus bror Armani!! och läsa lite om honom. Ja här är det väldigt bra -jag är såå nöjd med lilla Puzzel. Han är en busis och mysis. Just nu ligger han bredvid mig här i soffan och sover..:-)

2008-12-11 @ 20:42:12
URL: http://www.freewebs.com/mariawillers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0