Whoo Whoo

Nu är det verkligen ett tag sen jag bloggade om ingenting, som alla andra gånger.. Hihi. :)
Är trötter idag. Somnade vid sex-sju imorse, och gick upp vid elva. I need to sleeeeeeep!



Såg på en riktigt rolig och grym film häromdagen, Hairspray. När jag satte mig ner i soffan så hade jag inga som helst förväntningar. Finns inte en chans att en musikal gjord 2007 kan vara i samma klass som Grease och Grease 2. Och speciellt inte en remake från en musikal som var populär på 80-talet. (Hairspray orginalet med Ricki Lake). MEN TJENA VAD FEL JAG HADE!! Jag skrattade mig igenom hela filmen och diggade med till musiken. :) Hur bra som helst!! Go Nikki Blonsky aka Tracy Turnblad! En 18-årig tjej som gör dundersuccé, you go girl! :) Var t.o.m så att jag, Andréa, gillade Zac Efron (supernörden från superhemska filmen High School Musical som jag drömmer mardrömmar om än idag...) i rollen som slisken Link som förvandlas till en snuttunge som faller för Tracy i slutet av filmen.

Zac Efron "Link Larkin" & Nikki Blonsky "Tracy Turnblad"
image38

 
Mina absoluta favoriter från Grease-filmerna, John Travolta och Michelle Pfeiffer var grymma som vanligt. :) John Travolta som Tracy's mamma, do I need to say more.. *asg*. Och Queen Latifah blir man bara mer och mer impad av ju mer den människan gör. Gosh vilken RÖST hon har! Underbar. Man får gåshud in till benet.

Michelle Pfeiffer "Velma Von Tussel"
image39

John Travolta "Edna Turnblad"
image40


Christopher Walken
, bra som alltid.
Amanda Bynes, första filmen jag sett med henne. Hon var ruskigt rolig.
Elijah Kelley, helt sjukt om inte han blir superstor skådis efter sin instats i filmen.

Okej, nog om den nu.. Men den var sjukt rolig. :)



På måndag blir det att dra iväg till lilla mormor och göra pepparkakshus med min bror och hans flickvän! Superkul. Ett annat år hade min bror sönder hela pepparkakshuset när vi precis hade fått ihop det, så vi använde lim. Haha. Vem äter upp det när det stått så länge efter jul ändå.. ;)

Hm, har inget mer roligt att berätta. Är för trött i bollen helt enkelt! :) Det kalla, gråmulna vädret gör det inte bättre.. Brr!!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0