"Apologize" och "Boats & Birds"

Halloj! :)

Idag har jag ont i halsen. Väldigt ont i halsen faktiskt. Inge roligt. Men äsch! Är väl bara en förkylning på g eller liknande. Och just idag var jag såklart tvungen att göra en cover av den där låten alla pratar om.. Apologize med Bad Republic. Alla har tjatat på mig att jag måste göra den, så jag tänkte what the hell och lyssnade på den på YouTube, satte mig vid pianot och försökte klura ut den. Gick efter ett par gånger. Har inte hört hela orginalet än dock, så är nog lite fel här och där.. Men det är jag, kan aldrig göra en cover precis som den är. Blir för tråkigt och omusikaliskt.. Vill göra min egen grej av låten. Sången är ju.. eh.. ingen kommentar. Ont i halsen säger jag bara. Kan inte ta i.. AAAAAAAAH!  Och jag som aldrig spelar piano, är verkligen ingen pianist.. Har skitsvårt för att spela och sjunga samtidigt. Shit pommes.. Tacka vet jag gitarr!! :) Ska spela in den lite bättre med bättre vokalist (haha) nästa gång jag orkar. Detta får duga sålänge..

Okej, alla som har "tjatat", varsegod:





Fick precis en låt med mig skickad över msn också som jag hade glömt bort.
En cover av Gregory and The Hawks - Boats & Birds.
Lägger upp den med ifall nån är intresserad av att höra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0