What a holiday!

Nåja, den är väl inte riktigt slut ännu.. Men det som varit har varit superbra! En mycket bra Jul 2007. :) Dock lite konstig med tanke på att jag verkligen inte julhandlat någonting knappt. Men ordnade iallafall ett par presenter till varje familjemedlem! Ska fixa något mer nu när jag är friskare. :)

Jag gav min mamma, som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle ge, en Soda Stream. -Nä, lägg AV!! lät det när hon tog upp paketet. Och sen julafton har den använts 2-3 gånger per dag.. Så den passade nog väldigt bra.
Farsan fick en Whiskey, och en Cognac. Det gillar han. Plus att han fick två skivor, Kent - Tillbaka till Samtiden och Cyndi Lauper - The Body Acoustic. Så nu kan han sjunka ner i soffan med ett glas och avnjuta god musik.
Min bror fick en tröja från H&M och en Boss-deo. Och min syster fick presentkort på H&M (shopaholic som hon är, totalt anti mot vad jag är...) så hon kan köpa vad hon vill plus lite annat smått o gott.

Vad fick jag då?
Jag fick många paket fastän vi sagt att vi inte skulle ha några julklappar i år! :)
Några av dom finns nedan:

     

Fr. v: En ursnygg mixer, ett par jättecoola mysstrumpor, en underbar bok om voffingar, en jättefin necessär och en "skräckbox" med hela TOLV skräckfilmer! (Verkligen något för Andréa!! Woohoo!!).

Dagen innan Julafton var familjen i min fars lägenhet och firade med farmor och farfar. Underbara personer!

Farmor och farfar gullar med Armani, och JA, jag erkänner!! Min farfar är The Real Santa! Det är sant!!
 

Farsans lilla ål Ål-iver (eller lilla.. Han har vuxit och blivit en stor pojke=) ) ville också vara med på kort!


På själva Julafton var familjen hos mormor, som alltid! Vi åt julbord, öppnade julklappar och satt framför Kalle Anka och skrattade. Ingen jul utan Kalle. Över min döda kropp!

Armani kunde efter mycket om och men äntligen lära sig öppna paket! Hans första jul var en succé för honom. =)
Chip låg under matbordet mestadels av tiden och lilla Lilleman satt i soffan och tiggde julgodis! Du ska vara en nakenhund plutten! Ingen hårboll som du faktiskt är! :) Sötis. 

  



Såg 1 av dom 12 äckel-filmerna som var med i skräckboxen på julaftonsnatten, jag var tvungen.. ;) Och det ångrar jag rejält efter all julmat! Satt med öppen mun och ögonen rakt på tv:n från början till slut genom filmen.

Dumplings
heter den.

Jag har hört talas om den förut, och att den är förbjuden i vissa länder p.g.a dess innehåll.. Och det förstår jag. Den var definitivt inte äcklig på ett "hoppa-fram-bakom-gardinen"-vis, tvärtom, den var väldigt lugn och harmonisk hela tiden. Men den var rent av vidrigt fruktansvärd. Nåt bland det värsta jag sett. Men samtidigt blev jag väldigt fascinerad av hur vacker filmen var. Scenerna är så oerhört snyggt filmade.

image59


image60

Det handlar om en f.d skådespelerska som vill förbli ung. Hon har hört talas om "Tant Mei" (bilden). (Spelad av Bai Ling, så underbart grym skådis!!) En f.d exceptionell gynekolog/läkare som tillverkar speciella "dumplings". (Degknyten på svenska, en populär maträtt i Kina.) Dessa degknyten har ett extremt (Då menar jag extremt... Tänk på vad maträtter i Kina vanligen innehåller. Och detta är en skräck-film från Kina.) innehåll som gör att kvinnor behåller sin skönhet/ungdom.



image58Redan första scenen fick mig att få kväljningar, innan man visste vad det var, och jag är absolut inte känslig när det gäller filmer. Men trots allt negativt, så blev jag väldigt fascinerad av hur vacker filmen var. Alla scener är fruktansvärt snyggt filmade, färgnyanser och ljus är helt underbara. Och Bai Lings karaktär, hur vedervärdig hon än må vara, blir mer och mer intressant under filmens gång. MEN, det finns dock en grej som förstörde hela filmen när jag sett klart den.. Jag hade förstått vad degknytena innehåll när jag blott var 20 minuter inne i filmen. Och filmen slutar med att man får reda på vad det egentligen är. Det förstörde skräck-känslan. Man satt mer och var förtvivlad, äcklad, spyfärdig och fascinerad resterande timmen istället för att desperat vilja veta vad det var i.

image62

Det finns en kortare version, även den var med i boxen. Den har tydligen ett annat slut, äckligare än den längre versionens slut, så tänkte ta och se den ikväll, bara för att... Varför utsätter man sig för sådant? Ja, jag är knäpp. Men fan inte knäppare än dom som gjort filmen! ;)



Nu tror jag att jag måste ta och sluta att skriva innan detta blir alldeles för långt! :)
Hare gött hörröni, och GOD JUL! (i efterskott.. ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0