Två dagar kvar, två dagar kvar...

Idag är det lördag. Och enbart TVÅ dagar kvar till Julafton! Weehoo!

'


Haha. Jag gjorde en video igår, en dålig en.. Längesen nu. Brukade göra massor, massor, massor med videor av olika slag för i tiden.

Iallafall, så lekte Chip och Armani med ett tuggben (Lilleman var hos mormor som jag skrev i förra inlägger..). Så jag filmade och lekte att dom hade VÄRLDENS uppgörelse! (Bara för att det skulle hända nåt...) Armani fick in en grym fint! =) Min duktiga lilla valp. Han är smart.





Herregud, undrade vad som pågick under skrivbordet... Chip gömmer sig där under för Armani har störd-ryck.

"Störd-ryck innebär att en hund, vanligtvis en valp i slyngelåldern, springer omkring konstant och bara är allmänt irriterande och uppkäftig. Det förekommer ofta olika slags ljud, som höga och låga skall i olika varianter, enbart för att det är kul att låta. Dessa störd-ryck håller i sig från 2 minuter och, i vissa fall, upp till 2 timmar och beror oftast på att invividen är övertrött och inte vill sova.
Det är vanligt att hunden, eller människan i vissa fall som ex. Andréa:or, lägger sig rakt ner på golvet och somnar på en gång efter en stunds ryck. Hysteriutbrott är vanligt förekommande hos ägaren.

Ett kort smakprov av ett svårt fall av störd-ryck finns nedan:



Biverkningar inomhus

Väldigt vanliga: Plötsligt försvinnande av skor, strumpor, BH:ar, mobiltelefoner o dyl. Nerfallna julgranar och lampor. Sönderslagna krukor. Söndertuggade pennor, matskålar och termometrar. Blåmärken på ägaren efter snubblande av den omkring-springande hunden.

Biverkningar utomhus

Väldigt vanliga: Djupa gropar i marken. Sönderbitna rosbuskar. Trasiga trädgårdshandskar. Utspridning av minimala pappersbitar, träbitar, skor o dyl."


 
Bara uppdatering med vovvarna idag, hehe :) Ska ta och tända alla ljusstakar och belysningen ute nu, är bäcksvart här. Fast det är mys det med, så kanske skiter i att tända... ;)

Hare o kanin!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hm, antingen är du jätteförkyld fortfarande och din röst är helt paj, eller så är det annorlunda ljud på kameran. Fina videos i alla fall! :D Hare och kanin nu dan före dan! Kramis

2007-12-23 @ 20:32:09
URL: http://sandraa.blogg.se
Postat av: Sandra

Meh din röst är konstig, låter inte som vanlgit! Och så har du ju varit sjuk så jag tänkte att det var därför du lät hes :) Tack tack, min julafton var jättebra! Fick en massa fina klappar av tomten! :D Själv då? Hare och kanin så jätte bra! Kramar!!

2007-12-25 @ 18:28:30
URL: http://sandraa.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha vad menade du med att "Mary" var roligt! Fattar nadaaa! Hihi. Har jag stavat fel? =O

2007-12-25 @ 18:30:19
Postat av: Sandra

Hhahahahaha jag är ju ett soll! Trodde inte det stavades "Mary" men jag orkade inte kolla upp, och när du säger det. Haha MERRY. Kalla mig trög men jag hade ju världens sämsta engelska lärare ;S Scamppppiii! Hoppas det smakar! Nu ska jag joina vidare med släkten. Snart blir det hazard! Ciao! Krams

2007-12-25 @ 19:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0