Äntligen!

Hej allihop!

Oj, nästan en vecka sedan jag bloggade. Är nog mer än en vecka nu när jag tänker efter.. Hm. Får skylla på att jag är sjuk. Har varit det sen i torsdags förra veckan, fredag idag. Måste nog traska till doktorn snart.. Blä, är så trött på läkare, så att åka för att man är "vanligt" sjuk känns ännu värre.. Har feber och hostar tills jag spyr. Har inte sovit nånting, kan inte ligga ner, då kvävs jag av allt slem (iiiiiik!). Så det blir att sitta upp hela nätterna under två duntäcken, drickandes varmt ingefärs-té med en gullig valp i knät (under täcket förstås! Han är ju Whippet!) framför massa gamla filmer jag dragit fram ur garderoben. Gamla VHS, kan du tänka dig. :)



image44


Hittade en film jag spelat in för oerhört längesedan, nämligen Nell med Jodie Foster. Så underbar film... Den är så hemsk egentligen, men så fruktansvärt vacker. Det är en av få filmer jag aldrig kan hålla tårarna borta ifrån. Gråter så det bränner på kinderna. Slutscenen, när hon visar barnet "Missa Chickabee"-visan och börjar gråta av glädje, den är så fin så man blir tokig. Det jag aldrig förstått är om den är verklighetsbaserad, eller om det är ren film? Grym är den iallafall..'
image45















OCH JA!!
Jag har äntligen tagit mig i kragen och designat min blogg så den blir mer personlig, mer "mig". Den är nog inte riktigt klar ännu, men det får duga sålänge! Jag har mitt älskade körsbärsträd i bakgrunden nu iallafall, hihi. :) Tog bilden för 2 år sen nu ungefär... Me like it a lot.

Nu står Armani och nyper i mina byxor, han tycker jag är skittråkig som sitter här. Klockan är snart 02.30, så vi ska nog starta "video of the night", haha. Får se vad vi ska kolla på idag.

Och mjo.. Angående mitt projekt "Video of the week" som har gått lite sisådär... Kanske ska ta och skrinlägga det. ;)

Til' next time, take care ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0